Navigeringsmeny

Polamk tapahtumissa ruotsi

Polamk på mässor och evenemang

Kom och träffa människor från Polisyrkeshögskolan och höra om polisarbetet, polisutbildningen och ansökan till den samt branschens historia och forskning! Under resterande delen av 2024 kommer vi att delta i bland annat följande evenemang. Listan uppdateras allt eftersom året fortskrider.

Poliserna diskuterar med mässbesökarna.

Riksparaden på försvarets fanfest

Riksparaden på försvarets fanfest hålls den 4 juni 2024 i Hangö. Utöver paradvisningen och förbimarschen innehåller programmet bland annat utställning av utrustning i Östra hamnen. Förutom försvarsmakten finns även andra myndigheter på plats som presenterar sin utrustning och sin verksamhet. På plats finns också studerande från Polamk som berättar om polisutbildning! Evenemanget är gratis och öppet för alla.

Webbsidorna för Riksparaden på försvarets fanfest

Säkerhetsmässan Kokonaisturvallisuusmessut

Säkerhetsmässan Kokonaisturvallisuusmessut 2024 kommer att hållas i Joensuu Areena den 4-5 oktober. Polishögskolan deltar på mässan tillsammans med Östra Finlands polisinrättning och Centralkriminalpolisen. Mer detaljer om mässans program kommer under hösten.

Webbsidorna för Kokonaisturvallisuusmessut (på finska)

Studia-mässan

Finlands största studie- och karriärmässa Studia anordnas igen den 26-27 november. Polamk deltar i evenemanget med en stor grupp personal och studerande och en monter. Du får möjligheten att diskutera med Polamks personal och studerande samt med personal från Helsingforspolisen och Centralkriminalpolisen. Du får även möjligheten att delta i olika aktiviteter som ordnas. Mer detaljer om mässans program kommer under hösten.

Webbsidan för Studia

En polisstuderande i tjänsteuniform tillråder mässbesökarna i en brottsutredningsuppgift. De som utför uppgiften klär sig i vita overaller och söker ledtrådar från en personbil.

Ryhmäsi kanssa kampusvierailulle ruotsi

Vill du besöka campus med din grupp?

Vi tar emot gruppbesök och gör besök på läroanstalter och evenemang. Du kan informera dig om möjligheten att besöka genom att fylla i blanketten.

Fyll i blanketten för besöksbegäran i Webropol